Tuesday, September 24, 2019

Konspirasi Malapetaka

Satu lagi ulasan buku yang bertajuk Doomsday Conspiracy yang merupakan novel fiction laris jual di seluruh dunia. Buku novel ini ditulis oleh penulis nama Sidney Sheldon.

Rasa macam sangat best saja tajuk bila dimelayukan oleh dewan bahasa. Buku ni merupakan sebuah buku fiksyen jadi  tak adalah pasal duit ke pelaburan.

Rasa macam best untuk berkongsi kisah berkenaan buku ni sebab buku ini yang merupakan novel english pertama yang mula aku baca. Dengan beli buku ini, ia merupakan kali pertama untuk saya mengenali penulis novel dari negara barat yang hebat, iaitu Sidney Sheldon.


Baca Novel Yang Tebal

Masih ingat lagi macam mana boleh baca novel setebal ni. Buku ini sebenarnya bukan saya yang beli, tetapi buku ini adalah adik saya punya dan saya pinjam untuk baca daripadanya.

Saya pinjam buku ini untuk membacanya bila saya ada masa lapang di mana bila saya mempunyai musim cuti yang panjang.

Saya baca buku ini dengan minda yang buka sebab memang sebelum ni saya tak pernah explore sebarang novel english pun.

Bila saya mula membaca buku ini, saya rasa memang macam blur-blur juga sebab ada banyak perkataan yang saya tak faham dan style penulisan yang tak straight juga. Tapi determine untuk habiskan membaca sebuah novel daripada saya, maka saya paksa juga untuk habis baca novel ini.

Bila sudah masuk 4 bab, baru saya mula untuk faham the direction cerita dalam novel ni. The rest is history, berjaya habiskan membaca buku ni, dan saya rasa amat berpuas hati.

Tambahan lagi, saya explore lagi all the book written by Sidney Sheldon. Just to share, I've read all the 17 Novels written by him, from 'Naked Face' until 'Are You Afraid of The Dark'.

Such a good storyteller, everyone should read his masterpiece, memang evergreen. Sekarang pakcik Sheldon dah tiada, tapi novelnya terus menjadi bacaan hingga kini.

I have to say 'Nothing Last Forever' is one of the best, Memories of 'Midnight pun best', 'Best Laid Plan' pun best juga.

Have your read Sidney Sheldon? what's your story and what's your favourite?

Seperti yang ditulis di atas, buku Sidney Sheldon yang pertama saya baca adalah Doomsday Conspiracy. Bermula dari situ semua buku dia sudah saya baca.

Sebenarnya ada yang sudah saya terbaca 2 kali sebab dia sudah tak ada untuk keluarkan novel baru. Tapi tak ingat la pula tajuk novel dia tu. Sekarang ni tengah beralih minat pada Shopie Kinsella.


p/s: ada Sidney Sheldon tulis novel pasal property, tahu tak tajuknya apa.
p/s/s: ada novel Sidney Sheldon yang mention our country Malaysia, cant remember which title.

No comments:

Post a Comment