Friday, April 27, 2018

Ajarkan Aku Menjadi Tabah

Seperti biasa, apabila saya tidak dapat menerangkan sendiri dalam perkataan, saya akan luahkan semua perkara dan masalah saya ke dalam blog. Sebab begitu saya yakin pasti ada yang faham. haha.

Sehingga ke hari ini, sudah 6 minggu saya menjadi seorang medical student di universiti. InsyaAllah akan diteruskan sehingga ke tahun yang ke-5 andai ada rezeki dan umur yang panjang.

Nak dijadikan cerita, semasa lecture bersama Dr. Har untuk subjek PPD tadi, Doktor ada bertanya, "Adakah apa yang korang lalui kini sama, lebih atau kurang berbanding apa yang korang jangkakan sebagai student medik?"     

Honestly, saya expect bahawa medic student ni just study gila-gila.. saya tak terfikir pun yang ianya susah ataupun sebaliknya. Kononnya, just go with the flow..

Tapi, di sini. Kitorang juga dilatih untuk menjadi someone yang boleh berkomunikasi dengan baik. Not just in class but in social life. So, this stuff make me feel that being a quiet person is a weakness (Just tak banyak cakap, bukan tak suka cakap langsung).

Saya suka bermain muzik, saya suka melukis, saya suka mengemas bilik (haha), tapi saya tak suka cakap dengan banyak. Once, I think being quiet is good, for a girl (to avoid sins) especially. But, I'm sure that the coordinators must know what are the best for their students.

So, even I'm still don't like to talk very much, I'm try jugaklah untuk story-story. Hmmm, if only they know that every single word from my mouth is actually my trial and I'm trying, I will be very happy.. I hope that I'm not provoked by others so I can develop more soon. hehe. Ajarkan aku untuk menjadi tabah.

Pernah gak bercita-cita nak jadi doktor,, Dah masuk dah asasi sains hayat kat um,, then,, nasib tak menyebelahi atas sbb kelalaian sendiri,,, kalau tak mesti muja paham perasan lyla sekarang ni.

Kadang-kadang kita perlu bercakap dan mesra. Tapi saya sokong kita cakap bil aperlu ajer. Kalau asik bercakap ajer..kang orang kata kita giler..hehehe

No comments:

Post a Comment